Doorgaan naar artikel

Enelogic.com

118 gevonden resultaten

  1. Voorschot €0 toestaan

    Als bezitter van zonnepanelen met een hogere opbrengst dan verbruik, wil ik geen voorschot betalen. In de praktijk: ik zit bij Geenchoice en betaal €0 voorschot. Graag dit toestaan bij de instellingen voor het Dashboard.

    • Nul op de meter woningen
    13 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  2. 2 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We bieden de mogelijkheid om te wisselen van schuifbalken naar invul velden d.m.v. het vinkje wat er boven staat genoemd: “Schuifbalken in- / uitschakelen voor meer opties”

  3. Gasverbruik per dag exporteren

    Zou het mogelijk zijn om bij exporteren ook je gasverbruik per dag te krijgen. nu zie ik bij export naar .csv alleen maar de laatste dag staan. Per uur is voor mij niet nodig, maar per dag zou wel handig zijn.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor je idee Peter!

    Het is mogelijk om meterstanden per dag (meterstand aan het begin van de dag) of per maand (meterstand aan het begin van de maand) te exporteren.

    Als je naar de Maandgrafiek gaat in het Verbruik menu en dan de waarden exporteert, dan krijg je de dagwaarden.

    Als naar de Jaargrafiek gaat in het Verbruik menu en dan de waarden exporteert, dan krijg je de maandwaarden.

    Zie ook

  4. Verbruik blokje - prijzen afronden op twee decimalen ipv cent en euroteken vermelden

    Zou in het Verbruik blokje op het Dashboard (de grafiek) het verbruik op twee decimalen kunnen worden afgerond plus een euroteken erbij? Dan is de grafiek wat duidelijker.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  5. Live uitlezer - dhcp renew

    // Dit idee gaat over onze oude Enelogic P1 poort uitlezer, in de nieuwe YouLess P1 poort uitlezer komt dit probleem niet meer voor.//

    Wanneer de P1 lezer een tijd de dhcp server niet heeft kunnen bereiken stopt hij met aanvragen van een IP. Dit zou wat mij betreft niet moeten kunnen, indien hij de DHCP server niet kan bereiken moet hij gewoon 5 minuten slapen en het opnieuw proberen, net zo lang tot hij een IP heeft gekregen.

    Reproduceerbaar:
    Router -> Switch -> P1-lezer

    Zet van alles de stroom uit (tegelijk) en daarna weer aan.
    In mijn geval is…

    7 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  6. Het gasverbruik in het maandoverzicht niet afronden op hele getallen

    In de warmere periodes ligt mijn gasverbruik rond de 1.5 m3 per dag. In het maandoverzicht wordt dit enkel als óf 1, óf 2 kuub weergegeven afhankelijk of het net boven of onder de 1.5 m3 zit. Het maandprofiel lijkt daardoor een beetje op een "kasteelmuur"

    Als het verbruik net als bij stroom niet afgerond wordt, wordt ook bij weinig verbruik het overzicht een inzichtelijker. Dat lijkt me technische relatief eenvoudig aan te passen.

    19 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  7. Uitlog knop

    Een uitlog knop.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor je idee Willem!

    Deze knop zit er gelukkig al een tijdje in. Als je bent ingelogd en dan rechtsboven op het rondje klikt klapt er een menu uit.

    Klik nu op de onderste “Uitloggen” knop. Je kan trouwens ook altijd rechtstreeks naar https://enelogic.com/nl/logout gaan om uit te loggen. Hopelijk kan je het vinden.

    We zetten dit idee nu op Voltooid.

  8. Energietarieven met meer cijfers achter de komma

    Energietarieven moeten ingevuld kunnen worden tot 5 cijfers achter de komma.

    Aanvullingen / gerelateerde vragen / ideeën / opmerkingen:
    Hier is nu alleen mogelijk om de energietarieven met 2 cijfers achter de komma in te vullen. Terwijl mijn energie wordt berekend met 4 cijfers achter de komma.
    Dat kan toch een aardig verschil worden op jaar basis.

    In het Energietarieven voorschot scherm is het alleen mogelijk om op hele centen in te voeren. Maak het ook mogelijk om 0.xxxx in te voeren. Zelfde geldt voor Vaste Kosten Per Maand. Bepaalde energieleveranciers factureren dit per dag/jaar ipv per maand.

    Het staat…

    78 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn erg verheugd om te kunnen melden, dat deze functies zijn ingebouwd. Je kan nu je energietarieven nog nauwkeuriger instellen en je kan ook de schuifbalken uitschakelen, zodat je exacte bedragen kan invoeren.

    Switch je van energieleverancier via het Leveranciers menu? Dan voeren we ook automatisch de juiste tarieven in, zodat je dit zelf niet meer hoeft in te voeren.

    Tot slot is het nu ook mogelijk om negatieve prijzen in te voeren voor de vaste kosten enz.

    We zetten dit idee dan ook op Voltooid.

  9. Blokjes verbergen en verplaatsen op het Dashboard

    Als een gebruiker wil ik graag zelf kunnen kiezen welke blokjes / widgets / tegels ik wel en niet wil gebruiken op het Dashboard. Daarom wil ik graag de mogelijkheid krijgen om blokjes te verbergen. Daarnaast wil ik ook graag de volgorde van de blokjes op mijn mobiel kunnen aanpassen.

    --- HOOFDVRAAG ENELOGIC, OPMERKINGEN? GRAAG! ---
    Wil je de volgorde van de blokjes op het Dashboard per apparaat aan kunnen passen?
    OF
    Vind je het ook goed, dat de volgorde van de blokjes op al je apparatuur hetzelfde is? Je kan de volgorde dus wel aanpassen, maar deze volgorde is…

    43 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  10. hoe kan ik gemakkelijk meten wat een apparaat gebruikt.

    Ik will een deel selecteren en dan zou het gemakkelijk zijn als er onder scherm verschijnt wat het gas-gebruik, gebruik van electriciteit en mijn Youless gebruik is, binnen de selectie (in € en individuelen variabelen). En helemaal gemakkelijk zou het zijn als het gebruik er net voor, eraf getrokken zou zijn. Dan zie ik immers de netto toename. Moet in software een 'piece of cake' zijn ... toch?

    4 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    “Piece of cake” klinkt goed, helaas is de realiteit iets gecompliceerder.

    Gelukkig bieden we in de huidige versie een (hopelijk passende) oplossing, in de verbruik grafiek is de mogelijkheid daar om een specifieke periode te selecteren.

    Hier zal dan ook het gebruik veranderen.

  11. Standaard meest recente dag tonen bij Verbruik

    Wanneer ik op de tab 'Verbruik' klik, wordt vreemdgenoeg niet automatisch de meest recente dag getoond. Nu bijvoorbeeld op maandag krijg ik het verbruik van zaterdag te zien, terwijl de gegevens van zondag ook al gewoon beschikbaar zijn.

    5 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Hartelijk bedankt voor dit idee en je reactie Luuk.

    We proberen altijd de meest nauwkeurige data te laten zien.

    Heb je een live uitlezer, bijvoorbeeld een Enelogic P1 poort uitlezer of YouLess energiemeter, dan weergeven we altijd “vandaag”.

    Heb je geen live uitlezer, maar maak je bijvoorbeeld gebruik van de dagelijkse uitlezing? Dan weergeven we altijd eergisteren. We weergeven gisteren bewust (nog) niet, omdat sommige netbeheerders pas om 12 uur ’s middags die waarden aanleveren en in dat geval kijk je steeds naar een lege grafiek als je ’s ochtends kijkt.

    Daarom zetten we dit idee op Voltooid.

  12. Vaste kosten moeten ook negatief kunnen zijn

    De instelbare kosten zijn nu 1 euro of hoger, dit zou ook negatief moeten kunnen zijn.

    Het staat een ieder vrij om het electriciteitstarief zelf in te vullen, bij de meeste leveranciers wordt een prijs per kWh gegeven incl. meterhuur, meter uitlezen en transport. Echter het vastrecht word altijd apart in rekening gebracht net zoals de energiekorting (heffingskorting).

    Bij de meeste kleinverbruikers zal deze korting hoger zijn dan het vastrecht, het gevolg hiervan is dat de vaste kosten per maand merendeels negatief zal zijn. En jammer genoeg is deze niet op een negatief bedrag in te stellen.

    • Invoerrange vaste kosten
    26 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn erg verheugd om te kunnen melden, dat deze functies zijn ingebouwd. Je kan nu je energietarieven nog nauwkeuriger instellen en je kan ook de schuifbalken uitschakelen, zodat je exacte bedragen kan invoeren.

    Switch je van energieleverancier via het Leveranciers menu? Dan voeren we ook automatisch de juiste tarieven in, zodat je dit zelf niet meer hoeft in te voeren.

    Tot slot is het nu ook mogelijk om negatieve prijzen in te voeren voor de vaste kosten enz.

    We zetten dit idee dan ook op Voltooid.

  13. Bruto PV productie op dashbord

    Pruto productie meter (Youless, omvormer, alles) ook tonen in dashbord. Geeft directe terugkoppeling over functioneren van de PV installatie, als vermogen ook wordt vergeleken met voorgaande jaren enz.

    7 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Wij zijn van mening dat het blokje “Actueel verbruik” min of meer de zelfde functionaliteit biedt.

    Mocht je anders van mening zijn zien we graag je reactie tegemoet.

  14. Kalenderfunctie gebruiken om terug in de tijd te gaan om data op te halen bij het dashboard menu

    Beste,

    De kalender gebruiken die links in het dashboard menu staat waarnaast de pijltjes dag vooruit en een dag terug staan.
    Als men op de kalender zou drukken kan met zelf selecteren naar welke maand en dag te gaan om data op te vragen van het dashboard menu i.p.v nu de het linker pijltje te gebruiken waarmee je maar een dag per keer terug in tijd kan gaan.

    Met vriendelijke groeten,

    Ron

    7 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Deze mogelijkheden biedt de huidige kalender.

    Je kan bovenin op de “Maand” drukken om naar het jaar overzicht te gaan, hier te kiezen voor een gewenste maand om vervolgens op de gewenste dag te klikken.

    Mochten de wensen toch niet helemaal overeenkomen, zien we je reactie graag tegemoet.

  15. Vriendenblokje verbergen

    De mogelijkheid om de vrienden van je dashboard te verwijderen als je niet van Starwars of Startrek (of allebei) houdt.

    8 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Het is ondertussen alweer enkele maanden mogelijk om de blokjes op het Dashboard te verbergen.

    Je kan nu zelf bepalen welke blokjes je wel en niet wilt gebruiken.

    De instelling is per apparaat instelbaar. Verwijder je je cookies (en “local storage”) van je browser? Dan worden de instellingen ook verwijderd. De instellingen worden namelijk niet in de database opgeslagen.

  16. Inzien 2e gebouw waarbij meerdere personen kunnen meekijken

    Hallo,
    ik wil graag een 2e account, zodat ik een 2e gebouw kan beheren(het gaat om een openbaar gebouw dat we met een groep beheren) . Waarbij ook anderen mee kunnen kijken, zonder dat ze mijn eigen gebouw kunnen zien.
    Moet ik dan een apart account aanmaken?
    In dat geval moet ik dus steeds uit- en inloggen om te switchen tussen de gebouwen, klopt dat.
    Of kan het onder hetzelfde account, waarbij per gebouw anderen rechten krijgen om mee te kijken.
    Of moet ik dan een zakelijk abonnement nemen?

    hoor graag van u.
    mvg
    Willem van Dam

    2 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Hoi Willem, bedankt voor je idee, dit is helemaal duidelijk!

    Onder 1 account kunnen inderdaad meerdere e-mailadressen worden gekoppeld in combinatie met ons zakelijke abonnement, zie ook https://enelogic.com/nl/prijzen/.

    Het is niet mogelijk om per gebouw anderen rechten te geven. Je zal dus inderdaad een 2e account moeten aanmaken. Volg de volgende stappen om meerdere gebruikers toegang te kunnen geven:

    1. Maak een nieuw account aan (met een e-mailadres wat we nog niet kennen)
    2. Koppel de slimme meters
    3. Ga naar het onderdeel Gebruikers in Mijn account
    4. Zet het account om in een bedrijfsaccount
    5. Ga naar het onderdeel Abonnementen in Mijn account
    6. Schaf het zakelijke abonnement aan
    7. Ga terug naar het onderdeel Gebruikers in Mijn account
    8. Nu kan je alle andere mensen die je toegang wilt geven uitnodigen (uiteraard mogen deze e-mailadressen ook nog niet bestaan)
    9. Deze gebruikers krijgen een uitnodiging via hun…

  17. Invoer energietarieven incl. of excl. BTW?

    Graag duidelijker aangeven bij invoer energietarieven of dit incl. of excl. BTW bedragen moeten zijn
    Mvg, AvT

    4 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Dit idee is ondertussen gerealiseerd, bij het invoeren van de energieprijzen in het Gebouwprofiel krijg je nu aanvullende informatie welke prijzen je precies mag gebruiken.

    Bedankt voor het idee!

  18. Verbruik grafiek tegelijk elektriciteit en gas

    Bij het verbruik overzicht kun je alleen je verbruik van elektriciteit of gas zien. Echter op het dashboard staat een mooie grafiek waar beide tegelijk zichtbaar zijn.
    Door ook bij de verbruik grafiek een lijngrafiek te gebruiken (ipv kolommen) zou dit eenvoudig tegelijk weergegeven kunnen worden.

    6 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  19. Staafdiagram in Week-, Maand- en Jaargrafiek

    Is het mogelijk om in plaats van het lijndiagram een staafdiagram te tonen in het maand en jaaroverzicht.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Dit is zeker mogelijk!

    Als je in de Week-, Maand- en Jaargrafiek 1 meter selecteert zou je een staafdiagram moeten zien. Als je meer dan 1 meter selecteert zie je een lijndiagram, omdat we het anders niet goed zichtbaar kunnen maken op mobieltjes.

  20. Gratis Premium abonnement bij uitnodigen vrienden.

    Deze functie bestaat uit een eenvoudig formulier waarbij je vrienden kan uitnodigingen om ook mee te doen aan Enelogic. Als je vriend / collega / familielid zijn slimme meter uitlezing succesvol heeft opgestart krijg je een cadeautje in de vorm van het Premium abonnement.

    Graag je feedback op de volgende vragen:
    1. Lijkt deze functie je iets?
    2. Hoeveel maanden Premium abonnement zou je willen krijgen voor het aanbrengen van een vriend die zijn slimme meter uitlezing ook succesvol opstart?
    3. Zou je het leuk vinden als je (optioneel) je verbruik ook kan vergelijken met deze vriend?
    4. Verder nog…

    16 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Enkele maanden geleden alweer dat we deze functie hebben gerealiseerd.

    Ga naar het Vrienden menu en nodig een nieuwe gebruiker uit. Schaft deze nieuwe gebruiker een product aan of koppelt deze nieuwe gebruiker zijn / haar slimme meter, dan krijgen jullie allebei 2 maanden Premium abonnement cadeau!

    Veel plezier met deze functie.

  • Ziet u uw idee niet?

Feedback en Kennisbank