Doorgaan naar artikel

Enelogic.com

  • Populaire ideeën
  • Top ideeën
  • Nieuwe ideeën
  • Mijn Feedback

54 gevonden resultaten

  1. Selectie gas of electra in pull down menu “meters” werkt slecht

    In het verbruik menu kun je makkelijk kiezen tussen dag/week/maand. Switchen tussen gas of electra grafiek werkt echter slecht via het pull down menu. Ik moet soms 4 x het vakje aanklikken voordat het werkt. Indien mogelijk graag ditbpull down menu gelujk maken aan de knoppen die eronder staan zodat je snel en makkelijk kunt switchen.

    2 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  2. YouLess Puls / S0 - Zonnepanelen opbrengst

    YouLess Puls / S0 heb ik Zonnepanelen via DIN rail kWh meter aangesloten.
    Dus voor mij is elektrisch terugleveren.
    Via verbruik menu -> meters -> kies YoeLess Puls (elektrisch)
    Zie onder grafiek 'Afname", graag keuze maken bv apparaat naam ingeven!.
    Dan kan iedereen zijn eigen aparaat invullen wat ze willen.
    Ik noem dus 'Zonnepanelen opbrengst'.

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Momenteel is het mogelijk om je apparaten te hernoemen vanuit je gebouw door op het “Potloodje” te klikken.

    Voor nu wijzen we dit idee af omdat een dergelijke functionaliteit bestaat, echter op een andere locatie.

  3. 1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  4. 1 grafiek voor elektra en 1 grafiek voor gas, niet samen

    Het zou fijn zijn als je twee grafieken kan zien bij verbruik dus 1 van elektriciteit en eentje van gas. Als je nu voor beide kiest komen ze in 1 grafiek te staan wat ik niet heel erg overzichtelijk vind.

    9 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Momenteel ligt onze focus ergens anders, wellicht bieden we een dergelijke functie aan in een toekomstige versie.

    Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

  5. Kleuren van gebruikgrafiek kunnen aanpassen voor werkelijke verbruik meter

    Ik heb naast mijn Stedin-meter ook een Youless die mijn werkelijk verbruik meet. (De slimme meter ziet mijn verbruik na aftrek van de PV-kWh's).
    Beide grafieken zijn nu blauw. Zo zijn ze moeilijk te onderscheiden. Ik kan dat niet aanpassen. Kan een optie worden ingebouwd zodat je de meters niet alleen een naam kunt geven, maar ook voor de desbetreffende grafiek een kleur kunt kiezen?

    Veel dank Huub, ook voor de aanpassing in het verbruiksoverzicht die jullie voor me maakten!

    Guus Lamers

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor je idee Guus, op dit moment hebben we 3 verschillende kleuren voor elektriciteit in het algemeen (blauw), opwekking (groen) en gasverbruik (rood). Als je meerdere dezelfde soort meters selecteert wordt de lijn kleur steeds lichter, waardoor je onderscheid zou moeten kunnen maken.
    Op dit moment is de functie om de lijnkleur steeds iets lichter te maken kapot jammer genoeg, we gaan dit probleem oplossen en voldoen hopelijk daardoor toch ook al gedeeltelijk aan je idee. Het verder variabel maken van de lijnkleuren wijzen we af, daarom zetten we dit idee op Afgewezen.

  6. 1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor de input!
    We zijn sinds 2012 bezig om de meest optimale vorm van het weergeven van energiegrafieken te vinden.
    We hebben een tijdje de Daggrafiek in het Verbruik menu weergeven in Staafdiagrammen, maar dit wordt erg onduidelijk op mobieltjes of in het geval iemand een live meter heeft met veel data.
    Kijk maar eens naar de Maandgrafiek op een mobieltje, dan is dit eigenlijk ook al het geval.
    We kiezen er daarom voor om dit idee af te wijzen. Hopelijk begrijp je onze beslissing hierin.

  7. Laag en normaal gebruik anders om tonen in grafiek (laag onderaan, hoog bovenaan)

    Momenteel wordt het laag tarief in het lichtblauw bovenaan weergegeven en het hoogtarief in het donkerblauw onderaan.

    Voor de interpretatie is het veel logischer om dit omgekeerd te doen, dus laag tarief onderaan en hoog tarief bovenaan).

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We begrijpen je punt, echter zijn we van mening dat dan het laagtarief, waar vaak aanzienlijk minder afname van is dan normaal tarief, dan wegvalt in de gehele grafiek/niet goed zichtbaar is.

  8. Boven de verbruiksgrafiek sneller switchen tussen verschillende meters (ipv via dropdownbox)

    Sneller kunnen switchen tussen je verschillende meters boven de verbruiksgrafiek. Nu moet je via een dropdownbox en vinkje aan of uit zetten in de lijst, terwijl de dropdownbox in principe overbodig is. Je kan namelijk op snel schakelen tussen temperatuur of euro's view.

    7 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Is een dropdown ook overbodig bij 5+ meters?

    Om die reden hebben we gekozen bij 2+ meters, deze in een dropdown te laten zien.

    Tevens oogt het rustiger t.o.v. alle namen van de meters weer te geven.

  9. Totaal kosten ook weergeven bij meerdere meters

    Bij "totaal kosten", ook laten zien wat de kosten zijn voor electra en gas

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  10. Gemiddelden

    Er is veel sprake van gemiddelden bij de grafieken. De vergelijkingen zeggen niet zoveel, omdat hier sprake is van: het verdrinken in een vijver van gemiddeld 50 cm diep.
    Het zou beter zijn wanneer de gemiddelden gebaseerd zijn op gelijksoortige huizen. Zo is mijn huis ingedeeld als een rijtjes woning, echter het is een geschakelde bungalow, met een plag dak enz. Nu wordt ik vergeleken met rijtjeshuizen en die vergelijkingen slaan dus helemaal nergens op. Kan hier wat meer dimensies in aangebracht worden, zodat de vergelijkingen ook zin vol worden.

    0 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Voorlopig verwerpen we dit item, het gebouwprofiel biedt momenteel (naar ons inzien) voldoende mogelijkheden.

    Wellicht bieden we een uitgebreidere functie aan in een toekomstige versie.

  11. de link 'vandaag' een eigen url geven

    momenteel is wanneer je op de 'vandaag' knop drukt de verwijzing naar bijvoorbeeld gisteren, net waar het dashboard op stond. Het nadeel hiervan is bij het gebruiken van een tab refresher in de browser de data van in dit geval, gisteren ververst wordt. Zie ook printscreen.
    [IMG]http://i163.photobucket.com/albums/t295/GeoNav-Int/Huis/Untitled_zps27qwhsch.png[/IMG]

    oftewel, ik zou graag een url zien als https://enelogic.com/nl/web#/energieverbruik/vandaag

    2 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor je interessante input.

    Dit zou helaas alleen opgaan bij het uitlezen d.m.v. een live uitlezer (Youless e.d.).

    De uitlezing van een slimme meter zal minimaal 1 dag achterlopen.

  12. Totaal aantal graaddagen ook toevoegen aan grafieken

    Toevoegen van totaal aantal graaddagen per dag/week/maand in het verbruiksoverzicht.

    18 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    In verband met het opschonen van de ideeënbox, hebben wij dit verzoek gesloten. Dit betekent niet direct dat het idee niet meegenomen wordt in de nieuwe versie van Enelogic.

    Heb je nog geniale ideeën die niet in de ideeënbox staan, maak dan een nieuw idee aan.

  13. verbruik

    gui aanpassen zodanig dat er minder overhead aan de bovenkant zit en hierdoor de grafiek makkelijker en volledig leesbaar is, zie mockup.
    [IMG]http://i163.photobucket.com/albums/t295/GeoNav-Int/Huis/mockup-verbruik_zpsfribcmcq.png[/IMG]

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Voorlopig zijn wij zelf tevreden over het functioneren van de grafieken, wellicht bieden we een verbeterde versie aan in een toekomstige versie.

    Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

  14. Bepaalde periode op kunnen geven in de grafiek

    Vele gebruikers hebben een jaarcontract welke niet start op 1 januari. Je wil wel je jaarverbruik over dezelfde periode kunnen genereren als je energiemaatschappij om zo tot een vergelijk te kunnen komen (klopt het wat Enelogic registreert met hetgeen je gefactureerd krijgt).
    Door een begin datum / einddatum op te geven voor je verbruik krijg je dus een beter overzicht.

    Als gebruiker zou ik graag de optie zien, dat ik mijn (energie)data van een instelbare periode kan zien en exporteren naar Excel.
    Op dit moment kan ik alleen de data per dag exporteren en het kost dan best wat tijd…

    659 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    De mogelijkheid om zelf een tijdsperiode te selecteren wordt meegenomen in de nieuwe versie van Enelogic die in ontwikkeling is, zoals beschreven in de nieuwsbrief afgelopen maand.


    In verband met het opschonen van de ideeënbox, hebben wij dit verzoek gesloten. Dit betekent niet direct dat het idee niet meegenomen wordt in de nieuwe versie van Enelogic.

    Heb je nog geniale ideeën die niet in de ideeënbox staan, maak dan een nieuw idee aan.

  15. Totalen voor de "Eigen verbruik" lijn weergeven

    Bij de "Eigen verbruik" lijn zou ik graag het maand en jaartotaal willen zien.

    19 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    In verband met het opschonen van de ideeënbox, hebben wij dit verzoek gesloten. Dit betekent niet direct dat het idee niet meegenomen wordt in de nieuwe versie van Enelogic.

    Heb je nog geniale ideeën die niet in de ideeënbox staan, maak dan een nieuw idee aan.

  16. Graag dagomschrijving toevoegen onder datum tabellen

    Nu worden in de grafiek data getoond. Het is lastig om te weten elke dagen het zijn. Het weten Vd dag vergemakkelijkt het begrip van het verbruik

    7 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We proberen dit weer te geven door middel van kleuren. De weekenden zijn altijd in laagtarief en zijn daarom lichter dan de andere dagen.

    Het toevoegen van dagen onder aan de grafiek zou het onleesbaar maken op veel (gebruikte) resoluties en het hebben van extra if statements proberen we te voorkomen.

    Hopelijk geeft dit alsnog gedeeltelijk een oplossing!

  17. Hoog/laag tarief weergave kunnen uitschakelen in grafieken

    Voor de gebruikers die een enkel tarief hebben de som van de hoog/laag waarden weergeven

    19 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor je idee Leon! We hebben gekeken hoe dit mogelijk te maken is, maar dit zou weer een “checkbox” ergens vragen. Aangezien we het platform “clean” willen houden moeten we dit idee jammer genoeg afwijzen.

    Ook omdat we altijd het gecombineerde getal weergeven (laag + normaal) hebben we al een een semi-oplossing.

    Het maken van iedere checkbox verhoogt de input van support requests en die proberen we juist lager te maken (terwijl er meer gebruikers komen :) ).

  18. Pop-up Huidige verbruik

    Ik gebruik dagelijks jullie pagina en heb/had permanent de actuele huidige verbruiks meter in beeld. Na het vernieuwe van de layout is deze meter een stuk kleiner geworden en dat vind ik persoonlijk jammer.
    Is het niet mogelijk om deze groter te maken (desnoods via een pop-up)?

    Voor de rest ben ik blij met de doorgevoerde veranderingen.

    25 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We hebben het live verbruik (om de 10 seconden met je Enelogic P1 poort uitlezer) nu ook verwerkt in het nieuwe Dashboard.

    We zien dit als een alternatief voor dit idee en wijzen dit idee zelf daarom af.

    Hopelijk ben je het hier mee eens.

  19. Berekenen van ontbrekende data

    geregeld ontbreekt de data van een enkele dag. De eindstand van de dag er voor en beginstand van de dag erna zijn wel aanwezig. Het ontbrekend dag verbruik is dus te berekenen. Week en maand totalen zijn dan meer correct. Eventueel kan berende data met een andere kleur worden getoond.

    27 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Met de slimme meter uitlezing via de netbeheerder is dit jammer genoeg niet mogelijk.

    De eindstanden van de dag er voor zijn wel bekend, maar niet uitgesplitst in laag- en normaal tarieven.

    Het berekenen van de ontbrekende data is daarom foutgevoelig.

    Wat we wel doen, is het systeem om de meterstanden bij de netbeheerder op te halen constant verbeteren. Afgelopen week hebben we bijvoorbeeld nog aanpassingen gedaan.

    Ook de netbeheerder verbeteren hun systemen steeds verder en daarom zou dit probleem steeds kleiner moeten worden.

    Dit alles zorgt ervoor, dat we dit idee afwijzen.

  20. Live verbruik van Enelogic gelijk laten lopen met Eneco.

    Beste,
    Is het niet verstandiger om het nachtverbruik van 23:00 tot 07:00 te meten i.p.v 24:00 tot 07:00 wat nu gebeurt op de live uitlezing van Enelogic dan loopt het gelijk met Eneco deze meten wel het nachtverbruik van 23:00 tot 07:00 en dan kan je het makkelijker met elkaar vergelijken.

    Met vriendelijke groet,
    Ron

    0 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We hebben deze vraag al eens eerder gehad, maar hebben besloten de grafieken van 00:00 – 23:59 zo te houden. Gebruikers zijn hier nu gewend aan, een verandering zou onnodig veel vragen veroorzaken. Verder staan we zelf ook meer achter een dag weergave dan een weergave met de vorige dag er (gedeeltelijk) bij.

  • Ziet u uw idee niet?

Feedback en Kennisbank