Enelogic.com

• Hot ideas
  • Top ideas
  • New ideas
  • My feedback
  1. Weerdata uit te breiden met zonuren, regen en wind

Om beter inzicht te krijgen in de verkoelende of verwarmende invloeden van buiten tov het verbruik lijkt het sterk als naast de buitentemp en graaddagen ook de zonuren, regenhoeveelheid en wind te loggen/plotten. Thanks!

112 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Sign in with: Facebook Google
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    3 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Een zeer interessante toevoeging voor een toekomstige versie, bedankt Freek!

Mocht je als medegebruiker ook opzoek zijn naar een dergelijke functionaliteit, breng dan snel je stem uit.

2. In het Afname blokje zowel kWh als € tonen

In het kopje Afname niet alleen Afname in prijs laten tonen, maar ook het aantal kWh. Er is ruimte zat om het te doen :)

7 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  3. Het gasverbruik in het maandoverzicht niet afronden op hele getallen

In de warmere periodes ligt mijn gasverbruik rond de 1.5 m3 per dag. In het maandoverzicht wordt dit enkel als óf 1, óf 2 kuub weergegeven afhankelijk of het net boven of onder de 1.5 m3 zit. Het maandprofiel lijkt daardoor een beetje op een "kasteelmuur"

Als het verbruik net als bij stroom niet afgerond wordt, wordt ook bij weinig verbruik het overzicht een inzichtelijker. Dat lijkt me technische relatief eenvoudig aan te passen.

19 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    2 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Bedankt voor je idee Robin! In het geval van de gasmeter zou het inderdaad mogelijk moeten zijn om de waarden van de Daggrafiek (met decimale getallen) te gebruiken. We zetten dit idee daarom op Ter beoordeling.

Een oplossing op dit moment is om onze Enelogic P1 poort uitlezer aan te schaffen, in dat geval heb je wel altijd de beschikking over decimale getallen.

4. Totaal aantal graaddagen ook toevoegen aan grafieken

Toevoegen van totaal aantal graaddagen per dag/week/maand in het verbruiksoverzicht.

15 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Voorlopig plaatsen we deze ter beoordeling.

Wellicht bieden we een uitgebreidere functie
    aan in een toekomstige versie.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

5. Gas verbruik ook in 3 cijfers achter de komma voor dag- en maandwaarden

De meterstanden van mijn gasmeter worden voor de dag- en maandwaarden doorgestuurd zonder decimale getallen, dit is een bekend probleem, zie ook https://enelogic.uservoice.com/knowledgebase/articles/386604-afgerond-verbruik-zonder-decimale-getallen hierover.

De uurwaarden worden echter wel doorgestuurd met decimale getallen. Daarom stel ik voor dat Enelogic deze waarden gaat gebruiken om dag- en maandwaarden te genereren.

5 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Bedankt voor het idee Guido, ze zetten dit idee nu op “Ter beoordeling” zodat andere gebruikers hun stem kunnen uitbrengen en reacties kunnen plaatsen.
    We hadden gehoopt dat de netbeheerders een verbetering gingen doorvoeren hiervoor (dus dat dag- en maandwaarden al automatisch met decimale getallen doorkomen), maar dat staat (blijkbaar) nog niet op de planning.

6. Verbruik koppelen aan gevoelstemperatuur

Naar mijn idee zal dat een nauwkeuriger beeld geven dan graaddagen, wind/vochtigheid speelt volgens mij flinke rol

7 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Momenteel ondersteunen diverse weerstations waarvan we data ontvangen dit niet.

Hierdoor is het voor ons lastig deze data op te vragen & goed te implementeren.

Wellicht wordt dit in een toekomstige versie wel geïntroduceerd.

7. Periode op kunnen geven in de grafiek (bijv. 1 dec 2014 t/m 30 november 2015)

Vele gebruikers hebben een jaarcontract welke niet start op 1 januari. Je wil wel je jaarverbruik over dezelfde periode kunnen genereren als je energiemaatschappij om zo tot een vergelijk te kunnen komen (klopt het wat Enelogic registreert met hetgeen je gefactureerd krijgt).
    Door een begin datum / einddatum op te geven voor je verbruik krijg je dus een beter overzicht.

323 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    16 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Het maken van een instelbare periode in de grafiek staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!

8. Kalender om naar datum te springen in grafiek

Het zou handig zijn als je bij verbruik een kalender had zodat je bv van de maandag naar de vorige week maandag zou kunnen kiezen zonder dat je via de pijltjes toetsen 7x terug moet misschien kunnen jullie daar iets mee met vriendelijke groet
    R.v.d.Laan

30 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

In het Dashboard is het ondertussen mogelijk om door middel van de kalender naar een bepaalde datum te springen.
    We wachten de feedback af die we hier op krijgen en kijken dan of het iets is om dit ook in te bouwen in de grafieken.
    Geef gerust je feedback over de huidige implementatie voor het Dashboard!

9. Totalen voor de "Eigen verbruik" lijn weergeven

Bij de "Eigen verbruik" lijn zou ik graag het maand en jaartotaal willen zien.

18 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  10. Gasverbruik per graaddag in de grafieken

Grafiek van gasverbruik gedeeld door graaddagen lijkt mij een goede toevoeging. Op deze wijze kun je zien hoe constant je gasverbruik is per graaddag.

85 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    14 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Een geweldig plan, in het platform voor Energiemanagers is dit ondertussen geïmplementeerd.

We gaan nu feedback verzamelen voor we dit ook in het standaard platform zetten, we kijken uit naar jullie feedback!

11. Weergave daglichturen / zoninstraling

Voor het elektraverbruik is het handig om daglichturen per maand te weten.

42 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Het weergeven van deze (weer)statistieken staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

12. Electrische auto of andere zware electrische apparatuur uit grafiek filteren

Electrische auto of andere zware electrische apparatuur uit de grafieken filteren.

21 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    5 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Dit zou een aanvulling zijn op het uitfilteren van zonnepaneel data wat we nu al doen als je een Enelogic P1 poort uitlezer en YouLess voor je zonnepanelen hebt.

Het deze functie staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

13. Eenvoudig printen / delen grafieken

Een printbare versie maken. Als je exporteert dan kan je geen overzichtelijke maanduitdraai maken.
    Ook het delen van de grafiek zou eenvoudiger moeten kunnen.

10 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Het eenvoudiger maken om grafieken te delen staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

14. Netto verbruik lijn in de grafiek

In de Maand- en Jaargrafiek tonen of er netto gebruik of levering is (netto positieve dag of negatieve dag), door middel van kleuren of een netto lijn. Deze waarde is gelijk aan de totaalwaarde die getoond wordt als je over de dag of maand zweeft, maar het zou mooi zijn als je die in een oogopslag kunt zien.

43 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    5 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Het maken van een netto verbruik lijn in de grafiek staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

15. Data gisteren ook in Week-, Maand- en Jaargrafiek

In de Daggrafiek kijk ik naar mijn verbruik van gisteren, in de Week-, Maand- en Jaargrafiek is echter enkel het verbruik van eergisteren bekend. Ik zou hier ook graag het verbruik van gisteren in willen zien.

23 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  16. Live grafiek realtime bijwerken

Ik heb een Enelogic P1 poort uitlezer en op dit moment werkt enkel het kleine grafiekje iedere 10 seconden bij. Ik zou ook graag zien dat de andere gegevens realtime worden bijgewerkt, zodat ik niet steeds op de refresh knop naast de Dag knop moet drukken.

23 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Het maken van een auto-refresh functie staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

17. Minimale afname / Altijd aan in grafiek verwerken

Ik zou graag de minimale afname in de grafiek verwerkt zien. Nu is dit enkel in de widget of in de Daggrafiek. Maar ik zou de minimale afname ook graag in de andere grafieken willen hebben. Hierdoor is bijvoorbeeld direct te zien of de minimale afname toeneemt of afneemt over een langere periode.

Andere reacties via Support:
    Waar je wellicht ook iets mee kunt: in mijn ogen zou het handig zijn wanneer je de basislast in de kolommen (week/maand/jaar) zou kunnen verwerken. Hoeveel watt verbruik je nou als je niet thuis bent of slaapt? Nu zie je deze enkel in…

54 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Het invoegen van de minimale afname in de grafiek staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

18. Auto schalende / vaste verticale as (y-as)

De verticale schaal van de graphieken wisselt nu. voor browsen over dagen is dit verwarrend. Misschien is het mogelijk om deze vast te zetten of op auto stand?

71 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    12 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Het maken van een aangepaste y-as staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

19. Nacht ( laag ) verbruik monitoren.

Beste,

Is het mogelijk om het nacht verbruik ( 23:00 t / m 07:00 ) apart te monitoren.
    Mijn nacht ( laag ) verbruik is nu 0,97 Kwh per 8 uur.
    ik hoor het wel van je als dit kan.

Met vriendelijke groet,

Ron

23 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Bijvoorbeeld het monitoren van het energieverbruik tijdens werkuren (voor bedrijven) vs energieverbruik als er niemand is.

Of het monitoren van het verbruik als er iemand thuis is en als er niemand thuis is.

We zijn er nog niet helemaal uit en daarom laat ik dit idee op “Ter beoordeling” staan.

We kijken uit naar meer input!

20. Live en dag achteraf energiedata samenvoegen

Als gebruiker heb ik een Enelogic P1 poort uitlezer en maak ik gebruik van de uitlezing via de netbeheerder. Op dit moment zijn dit 4 verschillende meters (2x elektra en 2x gas), ik zou deze graag gecombineerd zien.

Je maakt hierbij gebruik van het beste van beide werelden, namelijk de historische meterstanden uit de uitlezing via de netbeheerder (een dag achteraf) en de live uitlezing via de P1 poort.

10 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Het samenvoegen van live en de dag achteraf data staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

• Don't see your idea?

Feedback and Knowledge Base